Bilgiyi Öğrenme Nedir?
Bilgiyi öğrenme, kişinin öğrenme sürecini kullanarak bilgiyi anlaması ve kullanmasıdır. Kişilerin öğrenme süreçleri, kişisel özelliklerinden, çevresindeki etkenlerden ve öğrenme ortamındaki etkenlerden etkilenir. Bilgiyi öğrenme, öğrencinin öğrendiklerini anlama, kavrama ve kullanma becerilerini geliştirmesini sağlar.
Öğrenme Süreci
Bilgiyi öğrenme süreci, öğrencinin bildiklerini derinlemesine anlama sürecidir. Bu süreç, öğrencilerin konu hakkında öğrendiklerini tekrarlayarak bilgiyi kavrama ve kullanma becerilerini geliştirmek için kullanılan stratejileri içerir. Öğrenme süreci, bir öğrencinin öğrendiklerini özümsemesini sağlayan sıkı çalışma, öğrenme ve anlama sürecidir. Öğrenme sürecinin başlangıcı öğrencinin konu hakkında daha önce sahip olduğu bilgiyi kullanarak bilgiyi kavrama olarak tanımlanır.
Öğrenme süreci, öğrencinin konu hakkında öğrendiklerini anlamasını sağlamak için kullanılan birkaç önemli stratejiyi içerir. Bunlar, öğrencinin öğrendiklerini özetleme, öğrencinin öğrendiklerini tartışma, öğrencinin öğrendiklerini uygulama ve öğrencinin öğrendiklerini çözme stratejilerini içerir.
Çevresel Faktörler
Bilgiyi öğrenme süreci, çevresindeki etkenlerden etkilenir. Çevresel faktörler, öğrencinin öğrenme sürecinde kullandığı stratejileri etkileyebilir. Öğrencinin çevresindeki etkenler arasında, sınıf arkadaşları, öğretmenleri, ailesi ve öğrenme ortamı bulunur. Öğrencinin çevresindeki etkenler, öğrencinin öğrenme sürecine doğrudan etkide bulunur.
Öğrenme Ortamı
Bilgiyi öğrenme süreci, öğrenme ortamındaki etkenlerden de etkilenir. Öğrenme ortamı, öğrencinin öğrenme sürecini etkileyen, öğrencinin öğrendiklerini anlamasını ve kullanmasını sağlayan, öğrencinin öğrenme sürecini destekleyen bir ortamdır. Öğrenme ortamı, öğrencinin öğrenme sürecini etkileyen çevresel faktörlerin bir araya geldiği bir sistemdir. Öğrenme ortamı, öğrencinin öğrenme sürecini etkileyen öğretim materyalleri, öğretim teknolojileri, öğretim stratejileri, öğretim aracıları ve öğrencinin öğrendiklerini kullanma becerileri ile ilgilidir.
Sonuç
Bilgiyi öğrenme, kişinin öğrenme sürecini kullanarak bilgiyi anlaması ve kullanmasıdır. Kişilerin öğrenme süreçleri, kişisel özelliklerinden, çevresindeki etkenlerden ve öğrenme ortamındaki etkenlerden etkilenir. Çevresel faktörler ve öğrenme ortamı, öğrencinin öğrenme sürecini etkileyen önemli etkenlerdir. Öğrenme süreci, öğrencinin öğrendiklerini özümsemesini sağlayan sıkı çalışma, öğrenme ve anlama sürecidir. Bilgiyi öğrenme süreci, öğrencinin bildiklerini derinlemesine anlama sürecidir.
Bilgiyi öğrenme nedir için yapılan giriş sakin, bazı yerler fazla çekingen kalmış olabilir. Burada eklemek istediğim minik bir not var: Öğrenme, kişinin aktif çabası ve tekrarıyla gerçekleşir; aksi takdirde bilgi kısa sürede unutulabilir.
Elifnaz!
Yorumlarınız yazının akıcılığını destekledi.
Bu giriş kısa ve öz, ama hafif bir yüzeysellik de hissettiriyor. Daha önce denk geldiğim bir durumda şöyle olmuştu: Bilgiyi öğrenme , “bilginin kalıcı hale gelmesi ve kazanılması” süreci olarak tanımlanır.
Kardeş!
Sağladığınız fikirler, çalışmamın yönünü daha doğru bir şekilde çizmemi sağladı.
Bilgiyi öğrenme nedir için yapılan giriş sakin, bazı yerler fazla çekingen kalmış olabilir. Bunu kendi pratiğimde şöyle görüyorum: Öğrenme, kişinin aktif çabası ve tekrarıyla gerçekleşir; aksi takdirde bilgi kısa sürede unutulabilir.
Elmas!
Katkınız yazıya özgünlük kattı.
Metnin başı düzenli, fakat özgün bir bakış açısı biraz eksik kalmış. Bu noktada ufak bir katkım olabilir: Bilgiyi öğrenme , “bilginin kalıcı hale gelmesi ve kazanılması” süreci olarak tanımlanır.
Sultan!
Katkılarınız sayesinde çalışmam daha çok yönlü bir içeriğe kavuştu.